operační program: CZ. 1.07 Vzdělávání pro konkurenceschopnost
prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání
oblast podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání
název projektu: Inovace ve výuce fyziky a biologie
registrační číslo: CZ.1.07/1.1.24/01.0027
Realizace projektu: 33 měsíců (1. 4. 2012 - 31. 12. 2014)
Předpokládané náklady 2 959 236 Kč
Cílem projektu je vytvořit podmínky pro zkvalitnění výuky fyziky a biologie, a to formou celkové inovace výuky, propojením teoretické výuky s praktickým vyučováním.
Z průzkumů prováděných v poslední době vyplývá, že fyzika a biologie se řadí mezi nejméně oblíbené předměty ve škole, a proto je třeba tyto předměty oživit a založit je na experimentech a pozorováních, které budou předcházet teoretickému výkladu nebo naopak budou na tento výklad navazovat a teoretické poznatky upřesňovat, doplňovat je a rozvíjet.
Celkovým výstupem projektu je inovovaná výuka fyziky a biologie založená na nově vytvořených výukových materiálech a propojení teoretické a praktické výuky, tj. na pokusech a praktických ukázkách. Experimenty a pokusy nelze provádět v běžné třídě a bez potřebného přístrojového vybavení. Specifickým cílem projektu je vytvoření technického zázemí pro realizaci klíčových aktivit, konkrétně vybavení laboratoře, kde budou prováděny pokusy a praktické ukázky na základě zpracovaných pracovních listů. Proto je naším specifickým cílem vybudovat plně vybavenou laboratoř. Vyučující fyziky a biologie zpracují pracovní listy pro výuku laboratorních prací. Současně umožníme žákům praktickou výuku prostřednictvím exkurzí do zajímavých lokalit. Tyto exkurze mají žáky motivovat v dalším poznávání přírody, pozorování živočichů a rostlin v jejich přirozeném prostředí. Exkurze do technických zařízení umožní žákům sledovat využití fyzikálních zákonů v praxi. To vše pomůže směřovat žáky při volbě povolání na technické a přírodovědné obory.
Současně budou externím pedagogem vytvořeny testy zaměřené na praktické využití znalostí v obou předmětech, fyzice i biologii. Žáci projdou testováním na počátku projektu, kdy zjistíme výchozí úroveň znalostí žáků a poté po absolvování inovované výuky. Protože pedagogové kladou otázky a nastolují problémové úlohy svým specifickým způsobem, vytvoří testy externí pracovník. Tím bude dodržena objektivita a vysoká vypovídající hodnota testů.